Aktuality
Noční zátěžové zkoušky ETCS na druhém koridoru
átěžovou zkoušku řídili dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Přerov, a to ve spolupráci s dodavateli celého systému.
V první noc se uskutečnilo 76 jízd zkouškových vlaků, u kterých došlo k jednomu nouzovému zastavení z technických důvodů. Přesnou příčinu bude možné určit až na základě přesných analýz diagnostických záznamů. Dále jsme zaznamenali nouzové zastavení vlaku vlivem nesprávné obsluhy strojvedoucím, zde ETCS zareagovalo zcela správně a bezpečně.
Během druhé noci proběhlo celkem 72 jízd zkouškových vlaků ve čtyřech skupinách, tentokrát s bilancí čtyř nouzových zastavení vlaku z technických důvodů. Po podrobné analýze bude zřejmé, zda šlo o rozpad spojení, nebo o jinou příčinu. V jednom případě došlo ke zhasnutí návěstidla před vlakem s následným nouzovým zastavením. Jednalo se o korektní a bezpečnou reakcí systému ETCS na vzniklou situaci.
Kromě toho byly identifikovány případy nesprávného načtení balíz vlakem na jedné balízové skupině, avšak bez vlivu na bezpečnost a dostupnost systému. Tyto balízy budou proměřeny a případně nahrazeny novými.