Aktuality
Dva miliony najetých kilometrů, 1600 vlaků denně a minimum preventivních zastavení – první měsíc s ETCS předčil očekávání
Spolehlivost systému dokládá, že u 99,1 % vlaků funguje ETCS po celou dobu jízdy bez jakýchkoliv výpadků. Ve zbylých případech dojde k preventivnímu zastavení, přičemž průměrná doba do opětovného rozjetí se zkrátila na dvě minuty a 51 vteřin. Ani tyto ojedinělé případy zastavení tedy negenerují výraznější zpoždění. Většina preventivních zastavení souvisí s mobilními jednotkami zabezpečovače na lokomotivách a objevují se nejčastěji při výrazně zhoršených povětrnostních podmínkách jako je námraza či smíšené přeháňky. Správa železnic tyto případy nyní analyzuje ve spolupráci s dopravci a výrobci technologie, aby se během příští zimy problémy už neopakovaly.
ETCS funguje na podobném principu jako moderní asistenční systémy v automobilech – nepřetržitě sleduje jízdu vlaku a v případě potřeby dokáže okamžitě zasáhnout. Na rozdíl od běžných zabezpečovačů má přehled o celé trati před sebou a průběžně kontroluje, zda strojvedoucí dodržuje všechna omezení a návěsti. Pokud by došlo k jakémukoliv ohrožení bezpečnosti, systém automaticky převezme kontrolu nad vlakem a bezpečně jej zastaví. Díky této nejmodernější technologii je tak prakticky vyloučeno projetí návěstidla na červenou či překročení povolené rychlosti